14.VI.2016 – Spacer z gośćmi z Ropicy Górnej po Warszawie

14 czerwca 2016 roku w Senacie miało miejsce spotkanie dla Najlepszych Sołtysów w Polsce. Z tego tytułu do Warszawy przyjechał cały autokar osób wspierających Najlepszego Sołtysa województwa małopolskiego AD. 2014 Katarzynę Tokarz, Sołtys naszej zaprzyjaźnionej wsi Ropica Górna. Jako, że bardzo się lubimy i wychwalamy gościnność mieszkańców całej gminy Sękowa, to postanowiliśmy, na swój oryginalny sposób, pokazać naszym miłym gościom Warszawę.

Spotkaliśmy się przy ul. Wiejskiej, gdzie zostawiliśmy Kasię wraz z Panią Wójt Małgorzatą Małuch oraz reprezentacją wspierającą – Barbarą Szafrańską i Bogusławem Moroniem, a resztę grupy zaprosiliśmy na zwiedzanie stolicy. Rolę przewodnika objął Piotr. W pierwszej kolejności poszliśmy na spacer do Parku Łazienkowskiego, jednak wcześniej udało nam się podejrzeć oficjalną uroczystość z powitania przedstawicieli Senegalu w Belwederze. Spacer rozpoczęliśmy od pomnika Fryderyka Chopina, po czym przeszliśmy do Pałacu na Wyspie. Niestety czas nieubłaganie nas poganiał, więc raz dwa przeszliśmy do autokaru. Piotr zabrał nas w dalszą drogę Mostami Łazienkowskim i Poniatowskim, abyśmy choć przez szyby zobaczyli Stadion Narodowy i mogli porównać jego ogrom ze Stadionem Legii, który widzieliśmy wyruszając spod „Łazienek”.

Następnym przystankiem był Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza. I tu znów niespodzianka, ponieważ zobaczyliśmy moment składania wieńców pod pomnikiem. Z Ogrodu Saskiego udaliśmy się do Pałacu Mostowskich do Komendy Stołecznej Policji, gdzie mogliśmy zobaczyć Mobilne Centrum Dowodzenia oraz stanowisko kierowania KSP. To była nasza oryginalna i policyjna niespodzianka dla naszych gości 🙂

Po tych atrakcjach udaliśmy się na ul. Spokojną 15 na obiad… po którym przeszliśmy na Cmentarz Powązkowski. Dalej pojechaliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie skosztowaliśmy pysznych lodów a chętni weszli na taras widokowy. Tu też dołączyła do nas reprezentacja „senacka”. Razem przeszliśmy na Rynek Nowego Miasta i dalej ul. Długą przy Pomniku Powstania Warszawskiego na Placu Krasińskich ruszyliśmy do autokaru. Tam przyszło się pożegnać…

Mamy nadzieję, że spotkamy się już niedługo podczas kolejnej odsłony prac porządkowych na cmentarzu wojennym z I wojny światowej nr 77 w Ropicy Górnej.